Expedición ELBRUS 2014

Som un grup d'amics formats per Blanca, Montse, Àngel, Carlos, Fermí i Santi, amb una passió conjunta per tot el que envolta el medi natural.

Fa un any enrere, de viatge als Alps va sorgir la idea d'intentar assolir el sostre d'Europa l'ELBRUS (5.642 m.) i mica en mica vàrem anar donant-li forma.

L'Elbruz es un volcà extingit i cobert per nombroses geleres. Està format per dos cim de similar alçada, l' Elbrús occidental és el mes alt (5.642 m.) i l'oriental arriba fins als (5.621 m.)

A un mes vista de la nostra expedició, ja tenim els visats a punt i tot el material necessari per començar la nostra petita aventura i com no, amb un ull posat a les notícies per tots els esdeveniments polítics i armats entre Russia i Ucraïna.

El Planning previst és el següent.

• Dia 03/09 - Vol Barcelona - Moscou  +  Moscou - Mineralniye Vody + 4h Autobús fins arribar al Vall de Baksán (2.000 m.)
  • Dia 04/09 - Dia d'aclimatació. Ascensió Mt.Cheguet (3.461 m.)
  • Dia 05/09 - Trasllat a Terksol. Ascensió al Observatori (3.095 m.) on dormirem amb tendes.
  • Dia 06/09 - Ascensió al refugi de Barrels per la glacera Garabashi.
  • Dia 07/09 - Dia d'aclimatació Roques Pastukhov (4.700 m. - 4.800 m.) i tornada a camp base.
  • Dia 08/09 - CIM ELBRUS. Sortida a les 2h. i cim cap a les 12h. nit a camp base.
  • Dia 09/09 - Dia de reserva per mala meteo.
  • Dia 10/10 - Descens vall Baksán.
  • Dia 11/09 - Vols de tornada a casa.

01/09/2014

Ja tenim a Blanca i Montse fent turisme per Rússia. Estan a St.Petersburgo davant un bar amb nom Barcelona.
La resta d’expedició sortim aquesta nit !!!!
Ens espera un llarg viatge 6h BCN – Moscou + 5h de penjada en l’aeroport esperant enllaç + 2,5h. de vol cap al sud de RUS + 4h. trasllat en miniBus a Vall de Bakstan (2000mts). Total unes 18h de res ...

02/09/2014

A punt d'embarcar !! Banderoles de Trescant, CEI Catalunya, Centre exc. els Blaus i samarreta Aventura Girona que esperem desplegar en el cim.

Ens espera un llarg viatge, moltes emocions i moltes coses per descobrir i gaudir.
Som-hi !!!!

03/09/2014
Sortida de Barcelona i arribada a Moscou.
Després de pasar tots els controls de torn d'inmigració ens hem quedat 5h esperant un vol domèstic, cap al sud de Rússia. Ens hem trobat amb Montse i Blanca que venien de St.Petersburgo. Han estat 5h. de tren i arribaven qüasi sense dormir.
Per fi hem volat cap a Mineralnye Vody i alla ens esperava una furgo que ens ha portat cap al vall de Baksan.
Per fi després de sopar hem planificat les aclimatacions i el dia d'ascenció.

04/09/2014

Avui tocava aclimatar i pujar al Mount Cheget 3.461m. Per fer cim a 3050m s'ha de pasar a Georgia i com els russos i georgians tenen mal rotllo no deixen passar a menys de que treguis un permís especial que s'ha de demanar 60 dies abans. Et trobes uns cartells blaus avisant al personal. La policia patrulla les muntanyes amb els seus companys kalashnikov. Per tant ens hem quedat a 3050m .
Demà deixem la valli comencem a pujar direcció camp base, fent nit al costat d'un observatori amb tendes.

05/09/2014

Hem sortit de Terksol 2120m
 amb el objectiu de plantar tendes al IceCamp 3640m, just al principi de la glacera Garabashi, però a 3400m ens va començar a ploure i ens vam refugiar en un campament militar abandonat

de la segona guerra mundial. Un cop dins vam decidir plantar tendes en l'antic menjador i encara que tot estava molt brut i ruinós ens va resguardar de la pluja.

Necessitavem aigua per fer sopa i puré i en un dels pocs instants que va parar de ploure, vam sortir tots a buscar un riuet o neu per desfer, i al voltar per la zona ens vam trobar un parell de trinxeres dels militars i fins i tot amb caixes de granades i casquets d'ametrelladores. Molt curiós.

06/09/2014

Ens hem aixecat a les 4h per recollir tendes i esmorzar. Hem sortit amb frontals cami del Ice camp i creuear la glacera Garabashi. Hem arribat un punt que ens ha aparegut l'Elbruz devant nostre com una postal, sense ni un núvol al cel, un moment inborrable a les nostres memòries.

Després ens tocava creuar la glacera i ha estat molt divertit buscar la forma d'esquivar les esquerdas, a vegades buscant ponts de neu i a vegades saltant per sobre d'elles.

Per fi hem arribat a Barrels

on ens esperava la nostre cuinera Lisa amb un buff al cap completament inesperat.

Resta del dia per descansar, aclimatar i agafar forces per demà.

07/09/2014

Últim dia d'aclimatació. Hem pujat a 4.820m, alçada equivalent a un Montblanc.

Blanca, Carlos, Fermí i Àngel

Montse arribant al punt d'aclimatació

Demà tenim previst atacar cim.

08/09/2014

Estava previst intentar cim però al aixecar-nos a les 1am hem cancel·lat per culpa d'una desagradable i perillosa tormenta elèctrica. Mes encara en el Elbruz ja que no hi han arbres.
Per tant dia de descans i recuperació.

Blanca in action..

Àngel rotllo sargantana

Foto amb els organitzadors de la cursa del Elbruz ... Estem a l'espera de que arribi Killian.

Quins tiberis que fem !!!!

Demà tornem a intentar cim ....

09/09/2014

Cim !!!!!! Tots 6 hem fet cim !!!
Ha estat durísim, ja que tota la nit i dia ha estat nevant i bufant vents fort.
Hem sortit a les 2h i cap a la 13h hem estat els únics en fer cim.